Välkommen till Täby Naturskyddsförening!

Vi bevakar de gröna frågorna i Täby och är en remissinstans i kommunala ärenden.

2023-09-06
TNF:s nya årsprogram är nu klart och skickas ut till våra medlemmar. LÄNK

2022-06-14
Vi hoppas få låna 9 min av din tid för att lyssna på denna film: https://www.youtube.com/watch?v=K-4owWBe9fQ

Filmen handlar om vår jord – ett hemligt universum som vi går runt på.
Filmen kan ge dig nya insikter – för som Kerstin Ekman (författare och akademiledamot) sagt.
”Det man inte känner till kan man ju faktiskt inte vara rädd om”.

Mycket av vårt arbete bygger på SEKOMS hållbarhetsprinciper.

Genom Naturskyddsföreningen har du möjlighet att påverka kommunen så att Täby utvecklas varsamt med hänsyn till naturen.

Täby Naturskyddsförening är en lokal krets av Naturskyddsföreningen. Samtidigt tillhör vi också Naturskyddsföreningen i Stockholms län.

I Täbykretsen är vi i dagsläget drygt 2000 medlemmar.

Välkommen till oss!

Storstockholms Gröna Kilar
Storstockholms gröna kilar är namnet på de naturområden som blivit över när staden har vuxit utåt längs vägar och järnvägar. Täby berörs av tre kilar, nämligen Angarnkilen, Rösjökilen och Bogesundskilen. Naturområdena är viktiga för människors välbefinnande då det finns möjlighet att utöva både friluftsliv och njuta av själva naturupplevelsen. De är också ytterst viktiga för sina kulturhistoriska värden samt den biologiska mångfalden. Mer information hittar ni på Gröna Kilar.

brochyrUpptäck Täby!
Täby har en spännande och variationsrik natur. Läs och upptäck mer i denna broschyr! Klicka HÄR